Om sexualitet , nicher och annat dumt

Standard

Jag har alltid blivit lätt panikslagen när folk har försökt trycka in mig i fack. Vare sig det har handlat om min sexualitet eller hur jag är som person? Jag kan väl vara både introvert och extrovert, varför måste jag vara det ena eller det andra? Jag kanske är olika i olika situationer, har ni tänkt på det? Självklart kan man ha en klar lutning åt det ena eller det andra men alla går inte att klämma in i sådana små fack. Det är samma sak med ens sexualitet. Enligt normen är jag bisexuell.

Och visst det är jag kanske. Men jag känner mig inte tillfredsställd av den definitionen.  För mig är det två helt olika sorters attraktion och två olika sorters känslor jag får får tjejer eller killar. Att helt enkelt säga att jag dras till båda blir så fel för mig. Detta betyder inte heller att jag är polygam och vill ha en av varje för att få uppleva båda känslorna, det är jag absolut inte och jag är i högsta grad monogam. Men de flesta hade nog tolkat det som att jag är poly-bi eller något liknande.

Det jag vill säga med det här är att jag idag när jag skulle starta upp  denna bloggen igen valde att söka runt lite för att lista ut hur man faktiskt lyckas med en blogg. Ett tips som återkom på ALLA sidor var; välj en nisch. Jaha tänkte jag. Det betyder att jag ska sätta mig själv i ett fack där mitt skrivande ska bli inskränkt i ett särskillt ämne för att jag ska lyckas med min blogg? nej… som jag alltid säger om sådant ”Fuck det”. Jag är väl ändå som jag själv är och jag är definitivt intresantast när jag får uttrycka precis det jag har på hjärnan, precis när jag än känner för utan att tänka på att det ska passa in i ett särskillt sammanhang. Så nisch pfisch… Jag tänker lyckas ändå. Vårt samhälle är alldelles för fokuserat på att trycka in mäniskor i fack och jag är trött på att försöka passa in. Det gör jag aldrig ändå.

Leave a comment